VÄLKOMMEN TILL Omand Admin AB

Med utgångspunkt från Örebro servar vi dig i hela Sverige.

TRYGGHET

Att ha självbestämmande över den personliga assistansen innebär också kontroll över hur och när hjälpen ges. Det skapar en känsla av trygghet eftersom du då har möjlighet att organisera ditt liv och dina assistansinsatser på ett sätt som passar dig bäst.

ENKELHET

Att få hjälp med att skapa en stabil och positiv arbetsmiljö ger stora fördelar både för dig och dina assistenter. Det ska vara enkelt för dig att få alla delar på plats och vi ger dig förutsättningarna.

LÖNSAM

En noggrann planering och budgetering av assistansen är viktigt för att hålla kostnaderna i schack. Den individuella planen och budgeten bör anpassas efter dina behov och resurser. Kontroll över budgeten och planeringen leder till större flexibilitet och ökade möjligheter i ditt liv.

Vår vision är att skapa en trygg plattform för personlig assistans i egen regi. Vi strävar efter att erbjuda administrativt stöd för att avlasta och underlätta för brukaren. Tillsammans arbetar vi för att hantera de utmaningar som varje arbetsgivare som driver sin assistans i egen regi möter. Hos oss kan du känna dig trygg och väl omhändertagen med vår personliga assistansservice.

FÖRDELAR MED EGEN REGI

Personlig assistans i egen regi stödjer dina rättigheter och ger dig möjlighet till ett självständigt liv. Du kan själv organisera och styra din assistans genom att vara arbetsgivare för dina assistenter.
Vi kan bidra med att sköta den omfattande administrationen och på så sätt låta dig koncentrera dig på att göra ditt liv så bra som möjligt.

DINA RÄTTIGHETER

Du har rätt till självbestämmande över ditt eget liv. Det inkluderar rätten till att välja vilka assistenter som ska anställas, när assistansen ska ges och vilka aktiviteter som omfattas enligt beslutet från myndigheterna.
När du driver din assistans i egen regi i samarbete med oss får du en helhetskontroll över din assistansersättning genom månadsrapporter vilket ger dig en överblick och hjälper dig att planera dina utgifter.

VÅRA SAMARBETSPARTNER

Vi tar hjälp av en erfaren redovisningsfirma för att hantera löner för dina assistenter, bokföring, bokslut och deklarationen för ditt företag. Vi kommer att sköta fakturering till berörda enheter.
Vi samarbetar även med en kompetent jurist för att hantera juridiska ärenden.

VILKA ÄR VI

ANDERS HAGSTRÖM

Företagare i mer än 30 år, politiker i mer än 20 år och biståndsarbetare.
Jag har drivit hotellverksamhet under många år och driver nu en konferensverksamhet. Politiskt aktiv med ett flertal ordförandeuppdrag. Aktiv i styrelser varav flera uppdrag som ordförande.

OMAR AWEIS

Jag är en kille med erfarenhet och kompetens inom assistans samt inom säljbransch i flera olika sammanhang. Brinner för att hjälpa andra, sprida glädje och lämna ett spår efter mig.
Jag har jobbat inom äldreomsorg, socialtjänsten och personlig assistans. Intresserad av att arbeta med det som gör människors liv bättre.
Tillsammans med dig skapar vi en individuell plan med syfte att uppnå dina mål och inom de ramar som finns fylla dina önskemål.
Respekt, värdighet och integritet är basen för att kunna optimera din assistans.